املای مشارکتی

      املای مشارکتی جهت تقویت همکاری و بالا بردن واژ ه شناسی به شکل درست توسط همسالان .این نوع املای مشارکتی باعث تقویت حافظه و نگهداری تعداد واژگان بیشتر در دهن می باشد که تقویت خوبی برای ذهن دانش آموزان می باشد .ودر عین حال فعال بودن کلاس و شادی و نشاط جزو حسنات این املا می باشد .

١-کلاس را به گروههای مختلف تقسیم بندی می کنیم .

٢-به گروهها در باره ی نحوه ی کار توضیح داده می شود.

٣- یک متن را از در سهای خوانده شده تهیه می نماییم (این متن می تواند بعد خواندن مثلا ۵درس نوشته شود )متن مذکور را در دو یا سه نسخه فتو کپی می نماییم البته بستگی به تعداد دانش آموزان دارد.

۴-این متن را بر روی تخته سیاه با کمک چسب نصب می کنیم .

۶- در گروهها یک نفر دبیر برای نوشتن می شود و بقیه به ترتیب و به نوبت به طور گردشی به جلو آمده ومقداری از متن را در ذهن نگه داشته و به گروه بر می گردد و بیان می کند و دبیر باید بنویسد .

٧- این کار تا پایان متن ادامه  خواهد داشت .

٨- در آخر همه ی گروهها ورقه های خودشان را به معلم تحویل می دهند

٩- یک نمایند ه از گروه متن را می خواند و معلم متن اصلی را نگاه می کند تا بازبینی و تصیح نمایید

١٠درنهایت امتیاز های لازم را به گروهها براساس بیشتر نوشتن و صحیح تر نوشتم می دهد.

و همه ی گروهها به نسبت مورد تشویق قرار می گیرند

این نوع املا چون از جنب وجوش خاصی بر خوردار است کلاس را به وجد در می آورد .